aaab

aaablog@sent.as

یکشنبه، آبان ۰۵، ۱۳۸۷
کتاب راهنمای Windows Home Server چاپ شد...



ویندوز هوم سرور سیستم عامل جالبیه؛ یه سیستم عامل مخصوص سروره، ولی روی کامپیوترهای خیلی درب و داغون هم نصب می شه، طوری که آدما مجبور نباشن برای اون یه کامپیوتر گرون قیمت کناب بذارن.اصطلاحا headless هم هست، یعنی بدون ماوس و کیبورد و مانیتور کار می‌کنه.
تا اینجای ماجرا این می‌شه که می‌تونین یه کامپیوتر قدیمی که دیگه به هیچ دردی نمی‌خوره رو سرور کنین برای خونه‌ای که سه چهارتا کامپیوتر داره. نیازی نیست که از داشتن سرور بترسین، چون این ویندوز سرور از اون ویندوز سرورها نیست... نصب و راه‌اندازی و نگه‌داریش خیلی راحته و هیچ تخصصی نمی‌خواد.

حالا به چه درد می‌خوره این موجود. راستش خیلی از کارهایی که انجام می‌ده رو اگه نباشه هم تو یه شبکه ورک‌گروپ می‌شه داشت؛ عمده‌ترین کاری که انجام می‌ده، اینه که از تمام کامپیوترها دایما بکاپ می‌گیره و این کار رو با آخرین تکنولوژی انجام می‌ده؛ کل سیستم رو هم در حد سکتور بکاپ می‌گیره، یعنی اگه لازم باشه می‌شه سیستم عامل رو هم برگردوند. می‌شه ازش به عنوان مرکز به اشتراک گذاری فایل‌ها استفاده کرد، می‌شه باهاش محتوا رو برای کنسول‌هایی مثل Playstation و XBox انتشار داد، می‌شه یه سری برنامه‌ها مثل ضد ویروس رو مرکزی کرد، سیستم کنترل از راه دور خیلی خوبی داره و ...

می‌تونین به جای این‌که یه کامپیوتر معمولی رو تبدیل به سرور خونگی کنین، یه دستگاه که مخصوص این کار ساخته شده رو بخرین (از مهم‌ترین امتیازهای این انتخاب اینه که چنین دستگاه‌هایی مصرف برق خیلی پایینی دارن). این موجود نازنین که می‌بینین یکی از همین دستگاه‌هاس که با قد و قواره کوچیکش می‌ره گوشه میز:

ادامه ماجرا...