aaab

aaablog@sent.as

شنبه، اسفند ۱۷، ۱۳۸۱
یه تاثیر خیلی بد آموزش های رایج اینه که توش به ازای هر مسئله ای راه حلی وجود داره. بهتره بگم فقط مسایلی رو طرح میکنن که راه حل داشته باشه. حالا بگذریم که در مقاطع پایین تر بچه ها اصولا عادت میکنن که هر مسئله ای نه تنها راه حل داره، که جواب رندی هم داره. تقریبا هیچوقت پیش نمیاد که سوالی تو مدرسه یا دانشگاه طرح بشه و مثلا بپرسه که فلان چیز چقدر میشه، و طرف بگه "فلان چیز اصلا مقدار نداره". اگر هم باشه، یه اشتباه از طرف طراح سوال به حساب میاد.

این مسئله بعدا هم ادامه پیدا میکنه و طرف فکر میکنه که مسئله ای نمیتونه وجود داشته باشه، مگر اینکه راه حلی داشته باشه، در حالی که احتمالا اینطور نیست.
ادامه ماجرا...