aaab

aaablog@sent.as

جمعه، شهریور ۱۵، ۱۳۸۱
الان یه مقاله فارسی در مورد نمایشگاه کانسپچوآل برگ تو BBC دیدم. رفتم خوندمش و باز هم مطابق معمول هیچ چیز جالبی توش پیدا نکردم. مطالب همش تکراریه ! آخه نمیدونم اینا موقع نوشتن این مقاله ها چه فکری میکنن. البته این باز بهتر از بعضیهای دیگه بود. عکساشو خیلی بد انداخته بود، طوری بود که اصلا کار رو نشون نمیداد. تازه میتونست عکس تمام کارا رو (حدود بیست تا) بذاره، که نکرده بود. من هم که مطابق معمول داخل آدم حساب نشده بودم و نه عکسی از کارم اونجا بود (و نه جای دیگه) و نه مصاحبه ای باهام کرده بود (نه اینجا و نه جاهای دیگه). نمیدونم چرا جدیدا انقدر مظلوم واقع میشم !

روز افتتاحیه یه خبرنگار بود که داشت میگشت و سعی میکرد هنرمندا رو پیدا کنه و باهاشون مصاحبه کنه. من هم نزدیک کارم، روز زمین نشسته بودم (چون صندلی نبود و من هم تواون چند ساعت خسته شده بودم). اون هم هی میومد و میرفت، ولی منو نمیدید ! آخه نمیشد برم بهش بگم بیا با من مصاحبه کن، باید خودش میومد، من هم هرچی صبر کردم نیومد. نمیدونم چرا اینطوری کردن. تو اختتامیه هم که اون مسخره هه جلومو گرفت نتونستم حرف بزنم. تو پنچ شیش تا روزنامه ای که دیدم کلی مصاحبه های کوتاه چاپ کرده بودن، ولی من بین هیچکدومشون نبودم ! یه روزنامه هم که اسممو اشتباه نوشته بود. فقط یه مقاله ی انتقادی بود که همه ی کارا رو تک تک اسم برده بود، دستش درد نکنه، یه یادی هم از کار من کرده بود <:
چه میشه کرد ... ولی اصلا برام فضای جالبی نداره ! الان که بعد از یه مدتی دوباره یاد اون چیزا افتادم دیدم که چه فضای ناخوش آیندی داشت. نمی دونم چرا. قابل وصف نیست. آدم تو هر شرایطی یه فضای ذهنی داره، که ممکنه نتونه تحلیلش کنه و برای ویژگیهاش دلیل بیاره، ولی خیلی خوب درکش میکنه. بعضی فضاها هستن که آدم دلش میخواد ازشون دور بشه. فضای اون نمایشگاه برای من چنین حالتی رو داره.

راستی، به نظر شما این حرف مسخره نیست که بگیم "فلان هنر هنریست وارداتی" ؟
مرز قایل بودن برای هنر واندیشه چه معنایی داره ؟
به نظر من یه دید غیر اصیل به کارهاس.

نمیدونم چرا تو تمام این مقاله ها نمایشگاه برگ رو دنباله روی موزه میدونن، و پارسال نمایشگاه موزه رو اولین نمایشگاه هنر مفهومی معرفی کردن، در حالی که تا جایی که من یادم میاد نمایشگاه اول برگ چند ماه قبل از موزه بود، یعنی اگه جای دیگه ای نمایشگاهی نبوده باشه، برگ اول بوده، نه موزه. تازه بار دوم هم که برگ جلوتر بود. البته کیفیت کارای موزه بهتره، ولی اینکه میگن برگ دنباله روی موزه بوده به هیچ وجه درست نیست.

امضا : یک هنرمند مظلوم واقع شده !
ادامه ماجرا...